Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Методическа разработка по етика и право

Безплатни есета, анализи, реферати, доклади и всякакви теми свързани с правото.
Публично право, частно право, материално и процесуално право, вътрешно право, международно право, субективно и обективно право, правна наука, правна система, континентално право, общо право, религиозно-традиционно право, философия на праото, социология на правото, правни институции.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284534
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 336044
Местоположение: Somewhere In Time

Методическа разработка по етика и право

Мнение от Mozo »

ИЗГОТВИЛ : ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА по Етика и право за X клас задължителна подготовка по учебник на изд. „Анубис“ на тема: “ Международен правов ред.”
„Старопрестолна гимназия по икономика“ Велико Търново X клас II срок Етика и право
ВИД НА УРОКА: Усвояване на нови знания.
КОМПОНЕНТИ НА УСВОЯВАНЕТО: възприемане, осмисляне, упражняване и прилагане.
БРОЙ ЧАСОВЕ: един учебен час
ЦЕЛИ НА УРОКА:
1. Усвояване на основни термини като: суверенитет, международно право(МП), територия.
2. Да се изяснят на учениците основните понятия и принципи на международното право;
ЗАДАЧИ НА УРОКА:
1. Преговор и проверка на знанията от предходния урок;
2. Въвеждане на основни понятия;
3. Беседа по възникнал въпрос;
4. Поставяне на домашна работа.
МЕТОДИ НА РАБОТА:
1. Въвеждане в темата чрез диалог.
2. Въвеждане на нови знания
3. Дискусия чрез насочващи въпроси

ПЛАН НА УРОКА:
Международен правов ред

1. Идеята за суверенитета
2. Понятие и принципи на международното право
3. Територия
А) Придобиване
Б) Обхват
В) Реки
Г) Море
Д) Земни недра
Е) Въздушно пространство
Ж) Космическо пространство

ХОД И ОРГАНИЗАЦИЯ НА УРОКА:
Влизане в кластната стая - представяне и поздрав.
Проверка на отсъстващите с помощта на дежурните ученици.
Моля дежурните ученици да ми съобщят отсъстващите за часът.
Подготовка и съсредоточаване на класа за работа в часа.
Готови ли сте за работа?!
Ученици, днес ще започнем нов раздел, но преди това нека да си припомним някои неща от предходните уроци.
1. Сещате ли се кои са основните видовете държавно управление: република и монархия.
Монархията е форма на държавно управление, при която върховната държавна власт принадлежи на едно лице — монарха (крал, цар, султан и др.) Обикновено се предава по наследство. Властта на монарха и неговите задължения могат силно да варират според вид на монархията: от почти никаква власт (парламентарна монархия като Великобритания) през ограничена власт чрез конституция (конституционна монархия – Япония) до всеобща, неограничена политическа власт (абсолютна монархия – Ватикан; Суадитска Арабия).
Републиката представлява форма на държавно управление, при която върховната власт се осъществява посредством демократично избрани от населението. В републиката държавният глава, президента се избира за определен мандат. Правителството на една република има определени от конституцията и другите закони на страната правомощия и задължения. Има 2 вида републики: президентска република и парламентарна република.

Целият материал:
Прикачени файлове
Методическа разработка по етика и право.rar
(12.27 KиБ) Свален 8 пъти
Прочетено: 54 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Право”