Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Ефективен учител

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с педагогиката.
Дидактика, образование, специална педагогика, социална педагогика, военна педагогика, възпитание, формиране на личността, предучилищна педагогика, училищна педагогика, педагогика за възрастни.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284534
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 336044
Местоположение: Somewhere In Time

Ефективен учител

Мнение от Mozo »

ПЛОВДИВСКИ УНИВЕРСИТЕТ “ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ”

Педагогически факултет
Специалност: Психология


Р Е Ф Е Р А Т

Т Е М А: Психологически профил на ефективния учител

Ръководител: Гл. ас. Огнян Койчев


СЪДЪРЖАНИЕ:

Увод

1. Поведенчески модели на хора с високо ниво на успех в живота
2. Индивидуален подход
3. Способи на ефективния преподавател
4. Ефективните педагози изграждат навици
5. Ефективният преподавател се учи през целия си живот или Life Long Learning
Заключение

Увод
Ефективният педагог има огромно въздействие върху личностното развитие на своите ученици – както чрез преподаването си, така и чрез поведението си в училищна и неформална среда. Децата притежават интуицията да разгадават истинската същност на човека срещу тях и да следват неговия маниер на поведение, а не думите, които изрича. Ефективният педагог формира характера на своите ученици в съгласие с житейските ценности, които сам изповядва. Затова неговата най-голямата отговорност е да познае себе си и да работи за самоусъвършенстването на личността си – и интелектуално, и духовно.
Професията на учителя е твърде сложна и отговорна, имайки впредвид, че нейната основна и специфична особеност е целенасочената дейност по обучението и възпитанието на децата.
Учебният процес приема нова форма, ново съдържание и това естествено поражда и нови въпроси и страхове, но и ново мислене, подходи, техники. За да може да въздейства върху учениците, учителят трябва да приложи личните си умения и недвусмислен авторитет.
Думата “авторитет” преведена от латински език означава “достойнство, сила, власт, влияние”. В психологията това понятие означава не просто сила, власт, основана върху принуждение, а влияние, основано върху общественото признание на личността или колектива.
Авторитет e влияние на човек над другите, за да ги накара да се подчиняват при определени обстоятелства. Авторитетът е толкова необходим за децата, колкото и обичта. По време на юношеството той дори става по-важен. Проучванията и анкетите, проведени от психолози и психиатри показват, че липсата на дисциплина предизвиква тежки разстройства у някои младежи. Без авторитет възпитанието и образованието не се провеждат добре, личността остава слаба и несъстоятелна; моралното съзнание не се доизгражда; субектът живее в несигурност и тревожност. Но зле упражняваният, тираничен авторитет е също толкова опасен, колкото и наличието на недостатъчност на авторитет.
Авторитетът на учителя – това е неговия морален статус в колектива на учащите се и колегите, това е своеобразна форма на дисциплина, с помощта на която авторитетния и уважаван учител регулира поведението на учащите се, влияе върху техните убеждения. Авторитетът трябва да се разглежда и като форма на проявление на нравствено-психичните връзки на учителя с педагогическия колектив и родителската общественост. Той зависи от целия комплекс лични и професионални качества на педагога и отношенията му към обществените морални стойности.
Педагогическият авторитет е едно от събираемите на успеха на учебно-възпитателната работа в училището, а в нравственото възпитание на него се отделя първостепенна роля.

Целият материал:
Прикачени файлове
Ефективен учител.rar
(30.59 KиБ) Свален 6 пъти
Прочетено: 34 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Педагогика”