Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

План-конспект за предучилищна група - "Вълшебната дума" – Валентина Осеева

Безплатни есета, доклади, анализи, реферати и всякакви теми свързани с българския език.
Конспекти, тестове, фонетика, езикознание, лексикология, морфология, граматика, правопис, пунктуация, глаголни времена, анализи, глаголни времена, морфема.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284534
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 336044
Местоположение: Somewhere In Time

План-конспект за предучилищна група - "Вълшебната дума" – Валентина Осеева

Мнение от Mozo »

План - конспект
на ситуация по образователно направление " Български език и литература"
ПГ /6 години/

Тема: "Вълшебната дума"– Валентина Осеева
Образователно ядро: "Възприемане на литературно произведение"
Цели: Възприемане на разказа и формиране на умения за характеризиране на героите в него.
Очаквани резултати:
• Възприема в единство съдържанието и формата на разказа.
• Разпознава разказа.
• Диференцира действащите лица със собствени и нарицателни имена.
• Определя части от текста, които описват емоционални състояния.
• Осмисля последователността на епизоди в текст.
Методи на педагогическо взаимодействие: беседа, интерактивни игри – "Настроение", "Спирка на доброто", "Интервю", картинен разказ.
Средства: разказа "Вълшебната дума", илюстрации, картинки с детски лица, показващи различни емоционални състояния, песен "Три думички чудесни"
Ход на ситуацията:

1. Психологическа нагласа на децата за новата тема.

Учителката извиква едно дете и му казва :
– Ако обичаш донеси ми книжката от масата.
След като детето донесе книжката, учителката пита- какво е казало /какво е пропуснало да каже, подавайки й книжката/ (Заповядай)
2. Поставяне на темата:
– Сега ще ви прочета един разказ, който е озаглавен „Вълшебната дума” и е написан от Валентина Осеева. Слушайте внимателно, за да разберете коя е вълшебната дума.
/ Прочит на разказа/
– Деца, разбрахте ли коя е вълшебната дума.
3. Представяне на новото образователно съдържание
– Ще ви прочета разказа още веднъж, след което вие ще ми кажете кои са главните герои./Учителя прочита за втори път разказа/.
– Кой са главните герои?
– Какво казва Павлик в началото на разказа?
– А защо е решил това?
– Как мислите, защо се държат така с Павлик?
– Да разгледаме илюстрациите в учебното помагало. Защо Павлик е сърдит?
– Как се държат сестра му, баба му, брат му?
– Кого срещнал Павлик един ден в парка?
– Променя ли се Павлик след разговора си със стареца?
– Защо? Какво му казал стареца на ухото?
– Как се отнася с Павлик сестра му когато той отново й иска от бойчките, но казва „вълшебната дума”?
– А бабата?
– Променя ли се отношението на брат му?
– Коя е вълшебната думичка, която помага на Павлик всички да се отнасят добре с него?
Игра: „Настроение”
На статив/табло/ са поставени лица на деца/ емотикони/ и картини, изобразяващи моменти от разказа. Децата описват какво изразяват и ги съотнасят към съответната картина от разказа.
Предлагам на децата да измислят думи, които да опишат Павлик в началото на разказа записвам ги под сърдитото лице (ядосан, лош, намусен, сърдит). А сега кажете думи, които описват Павлик в края на разказа (весел, радостен, доволен, щастлив).
Преценка
– А сега да всеки да нарисува момент от разказа, който най–много му харесва. Хайде сега да подредим рисунките, така както се развива действието в разказа.

Целият материал:
Прикачени файлове
План-конспект за предучилищна група - %22Вълшебната дума%22 – Валентина Осеева.rar
(7.78 KиБ) Свален 147 пъти
Прочетено: 1477 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Български език”