Електрообзавеждане на мостов кран

Реферати, есета, доклади и всякакви документи свързани с техническите науки.

Модератор: Модератори

Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 174281
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Местоположение: Somewhere In Time

Електрообзавеждане на мостов кран

Мнениеот Mozo » пон дек 10, 2012 18:11

Технически Университет – София
ЕЛЕКТРОТЕХНИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ


КУРСОВ ПРОЕКТ


тема: “Електрообзавеждане на мостов кран”


СОФИЯ
2007г.

Теоритична част

Крановете са едни от най-разпространените подемно-транспортни агрегати с общо промишлено предназначение. Представляват съчетание на подемни механизми с механизми за преместване, при което могат да извършват товарно-разтоварни технологични и монтажни операции за издигане, спускане и преместване на товари. Товарите се закачват свободно или пренасят чрез захватни приспособления. Извършваните операции са прости, но освобождават човека от тежък физически труд. Действието на крановете и на отделните им механизми е периодично.
Крановете имат голямо конструктивно разнообразие и затова класификацията им е трудна. За наименованието на даден кран е необходимо да се познават най-важните му характеристики: конструктивни особености, задвижване на основния механизъм, месторабота и предназначение, характер и режим на работата, товарозахващащо приспособление и др.
Основните типове кранове по конструктивни особености се делят на две големи групи: две опорни и стрелкови.
Към двуопорните кранове се отнасят мостовите, порталните и претоварващите. Най-разпространени са мостовите кранове. Те носят наименованието си от основната носеща метална конструкция, наречена мост, движеща се върху релси. Върху моста се движи количка, на която е монтиран подемен механизъм. Управлението се осъществява от кабина, закрепена на моста. Най-голямо е приложението им в промишлеността.
Разновидност на мостовите са порталните (козлови) кранове. Използват се при открити складове, в строителството и др. При вътрешни складове се използват полупорталните кранове. При много големи складове за насипни материали се използват претоварващи кранове – разновидност на порталните. При много големи строителни обекти, открити рудници и др., когато обслужваните обекти имат дължина на работната площадка 400 – 800, дори над 1000 m, ролята на мост изпълняват стоманени въжета, опънати между опорни мачти, по които се движи количка, се използват така наречените кабел-кранове.
Стрелковите кранове се използват предимно в строителството, пристанищата, а по-ограничено и в предприятията. Основните движения са вертикално преместване на товара, въртене, в някои случаи изнасяне на стрелата. Привидно те са едно опорни.
Видовете стрелкови кранове са: неподвижен (стационарен), конзолен, кула кранове.
Независимо от разделянето на крановете на две големи групи според товарозахващащите приспособления те носят различни наименования, например: магнитни, грайферни, клещеви, леярски и др.

Основните елементи на механообзавеждането на крановете са:

- носеща метална конструкция (мост, портал, кула, мачта или стрела) и механизми, монтирани на нея, чрез които се осъществяват работните движения; всички кранове имат подемен механизъм, монтиран върху количка, за вертикално преместване на товара, а може и да имат и спомагателен подемен механизъм (за леки товари, за наклоняване на кофа и др.); други механизми на крановете са: за движение на целия кран, на количката, за въртене и наклоняване на стрелата и др.;
- кабина – осъществява управлението на крана;
- товарозахващащи приспособления – за бързо, просто и лесно захващане и освобождаване на товара, с оглед намаляване на спомагателното време и увеличаване производителността на крана;
- спомагателни приспособления: гъвкави въжета и вериги, крепящи, направляващи и застопоряващи устройства и др.

Основните данни характеризиращи работата на крановете са:

- товароподемност – теглото на номиналния товар за издигане, за които е оразмерен кранът. В нея се включва и теглото на всички допълнителни приспособления за захващане на товара, а също и теглото на несменяемите товарозахранващи приспособления (грайфер, електромагнит, кофа и др.);
- производителност – определя се от средната продължителност на един цикъл на товаро-разтоварните работи;
- скорост на движение – при мостовите кранове скоростите на движение са:
подемен механизъм – до 0.5 m/s;
количка – до 1.0 m/s;
мост – до 3.0 m/s;
- режими на работа – определя се от подемния механизъм и оказва влияние върху конструкцията и електрообзавеждането. Режимите на работа са четири групи: лек, среден, тежък, твърде тежък. Определят се от следните фактори: средна натовареност на механизма, коефициент на годишно използване на механизма Кг , коефициент на денонощно използване на механизма Кд , относителна продължителност на включване на механизма ПВ, брой на включванията за час, температура на околната среда.

Основни технологични изисквания към крановото електрообзавеждане:

- висока транспортна производителност – осигурява се чрез повишаване скоростта на движението, намаляване на времето на преходните процеси при пускане, спиране, за спомагателните операции по захващане и освобождаване на товара;
- точно спиране – отчита се чрез грешката при спиране, големината на статичния товар, границите за изменението му, а също и големината на спирачния момент;
- ограничение на динамичните натоварвания – налага се от ограничената издържливост на елементите на механообзавеждането. Трябва да се държи сметка за неприятните физиологични усещания на краниста, буксуването на ходовите колела, разлюляване на товара и др. Съобразяването с всички тези изисквания води до намаляване на динамичните натоварвания, с което се намалява транспортната производителност. При тези случаи е важно намирането на оптимални преходни процеси и динамични натоварвания, равни и по-малки от максимално допустимите;
- граници за регулиране на скоростта – при част от крановете за някои от движенията освен номиналната скорост, определена от условието за максимална транспортна производителност, е необходима и ниска устойчива скорост за различни цели: точно спиране, меко захващане и освобождаване на товара и др.Често ниската скорост е до 50 (100) пъти по-малка от номиналната.

Елементи на електрообзавеждането на крановете:

Електрообзавеждането на крановете обхваща: токозахранване и токоотнемане, защитно табло, апарати за управление, проводници и спомагателни тролеи, двигатели, спирачни електромагнити, резистори, командоапарати и изключватели, осветление, подемни електромагнити и др.

ИЗБОР НА ДВИГАТЕЛИ

I. Подемен механизъм

Целият материал:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.


ИзображениеИзображение


Върни се в “Технически науки”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта